Chip Tuning – Wat is het eigenlijk?

Voordat we bespreken wat een chip-tuning is, moeten we eerst weten wat het niet is. Wat is er mis met afstemming is wanneer de tuner componenten toevoegt of wegneemt om zijn snelheidsverbetering te bereiken of om de auto op een hoger niveau te laten presteren. We moeten ook onthouden dat het wijzigen van de interne delen van het voertuig verboden is, tenzij u in dat gebied wordt ervaren. Bovendien, voordat u aan de auto wijzigt, moet u aansluiten bij de Associatie van de auto-eigenaren als ze wijzigingen mogelijk maken.

  

Een extra vermogen van het afstemmen is niet alleen gevaarlijk voor uw auto, maar ook voor uw motor. Het toegevoegde vermogen betekent extra werk en je moet jezelf voorbereiden op mogelijke extra slijtage en scheuren op de motor en mogelijke schade aan de onderdelen. De chiptuning bereikt zijn prestatievoordeel door een grotere toevoer van lucht en brandstof waarmee de auto brandstof kan worden. Dit biedt de mogelijkheid om snellere acceleratie te bereiken, evenals hogere topsnelheden. Het is alsof je meer snelheid in je auto zet.

 

Wat is er mis met chiptuning?

Er is nog geen duidelijk antwoord op. Sommige autobezitters hebben echter geprobeerd hun auto’s te wijzigen zonder de hulp van professionele mechanica en hebben enkele indrukwekkende resultaten gekregen, wat suggereert dat de technieken die worden gebruikt door professionele elektronische motorafstemming-experts ook een bevredigende resultaten kunnen geven. Dus er is niets mis als je besluit om het zelf te doen.

 

Een van de meest populaire modificatietechnieken vervangt of het vervangen van de koppijpen, die wordt bereikt door een speciale koppijp te monteren, meestal gemaakt van roestvrij staal, naar uw auto. De roestvrijstalen buis maakt het geluid onder zware belasting verdwijnt, wat de meeste mensen leuk vinden aan chiptuning. Het probleem met het vervangen van headerpijpen is echter dat u mogelijk van de voorraadbox in uw auto kunt verwijderen als u wilt dat uw auto beter presteert. Het voordeel van een injectiesysteem met één podium is dat het een kleine opname van brandstof tegelijk injecteert, zodat uw auto niet zo moeilijk is om brandstof te werken, waardoor het benzineverbruiker is.

 

Een andere populaire modificatie is de toevoeging van een Horsepower-versterker aan uw motor, die meestal als een kit wordt geleverd en komt als een enkele eenheid of een aanpasbaar apparaat.

De winst ervaren door autoliefhebbers met het gebruik van deze pk-enhancers zijn dramatisch, vooral bij hoge toeren. Sommige mensen houden echter niet van het idee om de hele motorconfiguratie te wijzigen, voor het geval ze een voertuig hebben gekocht dat al is geconverteerd naar een handmatige transmissie. Dus wat ze doen is kiezen voor een software-chip die alleen een bepaald deel van de auto beïnvloedt.

 

Een geweldig voorbeeld van een software-chip die in uw auto kan worden gebruikt, is het brandstofinjectiesysteem. In het verleden moesten mensen het hele brandstofinjectiesysteem wijzigen. Ze zouden de jets bijvoorbeeld veranderen, of anders injecteren van lichtere vloeistof in de verbrandingskamer. Maar dit was een belangrijke operatie die zeer gevaarlijk kon blijken te zijn voor de persoon die de modificaties uitvoert, en de hele motor kan gewoon in hun gezicht opblazen. Nu, met chip-afstemming, kunt u gebruik maken van een injectorreiniger die automatisch de brandstof op de juiste druk zal injecteren, zonder het volledige brandstofsysteem te hoeven wijzigen. Als gevolg hiervan krijg je meer kracht van je auto, maar zonder enig risico met de aanpassing.

Hoe werkt chiptuning? Klik hier Chipperformance